Projekat Upoznaj Srbiju podrzan je od strane



Želite da vas obaveštavamo o manifestacijama u vašem okruženju? Prijavite se na našu mailing listu


*Ovu opciju uvek možete deaktivirati slanjem mejla na
office@global-it-solutions.org
Smart Office

Anketa
Kako ste saznali za portal Upoznaj Srbiju?

Preko prijatelja
Putem društvenih mreža ( facebook, twitter )
Preko pretraživača ( Google, Yahoo, Bing)
Preko foruma ( Elitesecurity, Burek, Krstarica...)
Slučajno sam naleteo/la na link
Nešto drugo



Kalendar događaja
Wild Serbia

Korisnici na mreži

Nema korisnika na mreži

Beogradski internacionalni teatarski festival "BITEF" 2014
Muzika, Pozorište, Film, Likovne

Cvetni Konaci Vrnjačka Banja
Country Club Hotel Babe
Šumska kuća Bubamara Deliblatska peščara
Hotel Botika Kraljevo
Solaris Resort Vrnjačka Banja
Apartmani Sokobanja Kalinovica
Vinarija Zvonko Bogdan
Hotel Rimski garni Novi Sad
http://www.upoznajsrbiju.co.rs/smestaj/jezero-150

View Larger Map

Manifestacija
Datum početka

20.09.2014.

Datum završetka

19.01.2038.

Mesto
Info

48. BITEF (Beogradski Internacionalni Teatarski Festival) se održava u Beogradu od 20. do 30 septembra 2014.

Selektori glavnog programa BITEF-a su Jovan Ćirilov, koji tu funkciju obavlja od osnivanja do današnjih dana i Anja Suša, čije je osnovno polazište za razmišljanje o selekciji ovogodišnjeg Bitefa stogodišnjica od izbijanja Prvog svetskog rata.

PROGRAM 48. BITEF FESTIVALA:

Montažstroj, Zagreb, Hrvatska
A GDE JE REVOLUCIJA STOKO?
Autor: Borut Šeparović
Borut Šeparović tematizuje savremenu komodifikaciju društvenog bunta koji je iznedrio kultni r’n’r’ album „Paket aranžman“ sa početka osamdesetih, postavljajući retoričko pitanje: „A gde je revolucija stoko?“
Predstava 55+ u izvođenju zagrebačkog teatra „Montažstroj“ na prošlogodišnjem 47. Bitefu dobila je Specijalnu nagradu.

Novi teatar, Varšava, Poljska
(A)POLONIA
Režija: Kžištof Varlikovski
Predstava poljskog reditelja i internacionalne teatarske zvezde Kžištofa Varlikovskog predstavlja hod kroz XX vek i traumatična mesta novije poljske ali i evropske istorije.
(A)POLONIA je gigantski kolaž tekstova, slika, scenskih konvencija i tehnika, istorijskih pitanja i mitova. Meditacija nad smislom žrtve, kroz prizmu tri žene: Ifigenije, Alkestide i Apolonije Mahčinjske, Poljakinje koja je izgubila život pokušavajući da spase 25 poljskih Židova tokom Drugog svetskog rata. Pitanje Holokausta reditelj razmatra kroz perspektive žrtve i počinitelja.
Predstava impresivnog scenskog mehanizma omogućava nam da na ogromnim, kompleksnim projekcijama pratimo scenski događaj iz različitih vizura insistirajući na krupnom planu i detalju.

Litvanski nacionalni dramski teatar, Vilnijus, Litvanija
Tadeuš Slobodjanek
NAŠ RAZRED
Režija: Jana Ros
Predstava je nastala po proslavljenom tekstu poljskog autora Tadeuša Slobodjaneka „Naš razred“. Rediteljka Jana Ros za ovu režiju dobila je prestižnu nagradu za Najbolju rediteljku Litvanije prošle godine. Predstava stavlja akcenat na bolno pitanje litvanskog antisemitizma u novijoj istoriji. Šokantna priča o komplikovanim poljsko-židovskim odnosima u 20. veku, o prirodi kolektivne krivice, o ispitivanju relativnosti istorijske istine. Evropska teatarska konvencija je 2010. godine ovu dramu uvrstila među najbolje savremene evropske drame.

Per. Art, Novi Sad i TkH [Teorija koja hoda], Beograd, Srbija COMMUNITAS NA ISPITU (epizoda Novi Sad & epizoda Beograd) Autori: Ana Vujanović i Saša Asentić

„Communitas na ispitu“ je umetnički projekat sačinjen od teorijsko-umetničkog istraživanja i performansa. Istraživanje je fokusirano na različite istorijske i trenutne forme socijalne, kulturne i umetničke prakse, koje „spektakularizuju“ kolektivno i masovno telo, kao i na savremeni ples kao umetničku disciplinu koja emancipuje i omogućava vidljivost oslobođenog individualnog tela. Projekat je prilagođen kontekstu u kom se izvodi i autori posmatraju slike tela u sklopu društvenih sistema koji su obeležili 20. vek kao i kroz lična životna iskustva: istočno-evropski socijalizam i zapadni neoliberalni kapitalizam.

Korina Majer i Kazerne Bazel, Švajcarska
PAST IS PRESENT
Režija: Korina Majer
Mlada švajcarska autorka Korina Majer bavi se pitanjem lične istorije koja je uvek produkt kolektivnog pamćenja, te kodovima tradicionalne socijalne matrice porodičnog prava i obaveza u sudaru različitih pojmovnika lokalnih zajednica.

Krezinger i Dura, Berlin, Nemačka
BOJNO POLJE SEĆANJA 1914/2014
Režija: Hans-Verner Krezinger
Dokumentarno-teatarski projekat „Bojno polje sećanja“ u koprodukciji berlinskog HAU teatra, u režiji nemačkog reditelja Hans-Vernera Krezingera, pokušava da tematizuje zapadni i istočni, kolektivni i lični, naučni i umetnički pogled na istorijske događaje u vezi sa Prvim svetskim ratom.

Hartefakt fond i Bitef teatar, Beograd, Srbija
GROBNICA ZA BORISA DAVIDOVIČA
Režija: Ivica Buljan
Reditelj Ivica Buljan koristi kao predložak knjigu Danila Kiša, delo koje i dalje predstavlja jedno od najkontroverznijih literarnih dela u Jugoslovenskoj istoriji od svog pojavljivanja 1976. godine, kada je proizvelo neobičnu turbulenciju u književnim krugovima i bilo proglašeno „najvećom posleratnom aferom na ovim prostorima“. Od tada je inspirisalo mnoštvo renomiranh umetnika i proizvelo mnoštvo političkih debata na Balkanu, dok pseudodokumentaristički stil i epska struktura ovog romana, predstavljaju impresivnu bazu za razumevanje i interpretiranje mehanizama istorije i različitih represivnih sistema.

Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija
Milena Marković
ZMAJEUBICE
Režija: Iva Milošević
Komad, zasnovan kao „junački kabare“, neka vrsta ironičnog časa istorije, priča poznatu priču Sarajevskog atentata kroz uzavreli poetski jezik kojim se iskazuje ključni zahtev – zahtev za slobodom. Nije reč o istorijskoj drami, nego o savremenom komadu koji tematizuje i preispituje poziciju današnjeg mladog čoveka u odnosu na vrhunski zahtev – biti slobodan. Koloplet likova i situacija podrazumeva angažman osam izvođača koji igraju gotovo nekoliko desetina likova i pojava.

Novosadsko pozorište, Novi Sad, Srbija
NEOPLANTA
Režija: Andraš Urban
„Neoplanta“ Novosadskog pozorišta nedvosmisleno je emotivno pročitana knjiga Lasla Vege, ali i doslovno tako interpretirana, uz prepoznatljive elemente odavno demonstrirane inventivne režije, poduprte dramaturškom veštinom, uzbudljivom muzikom i, kao najbitnije, opčinjavajućim duhom igre koji zaposeda ansambl Novosadskog pozorišta. „Neoplanta“ pripada korpusu predstava koje nas podsećanu na činjenicu kako je dovoljna „mala promena društvenih okolnosti, pa da se čovečanstvo vrati na nivo prvobitne zajednice“. Istorija jednog grada (u ovom slučaju Novog Sada), ne mora biti i istorija zemlje, niti pojedinca, zbog toga se prema njoj moramo odnosti onako kako je tretira Andraš Urban – beskompromisno i kritički.

Hartefakt fond i Bitef teatar, Beograd, Srbija
Biljana Srbljanović
MALI MI JE OVAJ GROB
Režija: Dino Mustafić
Predstava po komadu Biljane Srbljanović govori o tragičnom paradoksu Mlade Bosne: ljudi sa emancipatorskim težnjama, hrabri, odvažni, pametni i pre svega veoma mladi, jedino za čim mogu da posegnu u strahovitoj unutarnjoj potrebi za revolucionarnom borbom jeste ono što poznaju iz lokalne mitologije – za tiranoubistvom kao povodom buduće revolucije.
Principov paradoks za nas, ljude sa ovih prostora, uvek pitanje ili-ili: ili si Srbin ili nisi; ili si ubica ili si žrtva; ili si terorista ili si heroj. A Gavrilo je i Srbin; i nije i jeste ubica; i žrtva je; i nije ni terorista ni heroj.

HKD teatar Međunarodni festival malih scena, Rijeka, Hrvatska
ALEKSANDRA ZEC
Autor i reditelj: Oliver Frljić
Predstava Olivera Frljića, prošlogodišnjeg dobitnika Bitefovog Grand prixa, tematizuje jugoslovenski rat sa početka devedesetih i nevinu dečju žrtvu koja je metafora žrtvovanja vlastite budućnosti.
U knjizi „Aleksandra Zec“ reditelj piše: ,,Nakon više od dvadeset godina, ime Aleksandre Zec, još uvjek je demarkaciona linija u hrvatskom društvu. S jedne strane su oni koji lamentiraju nad pravosudnom farsom koja je poznate ubojice, bez obzira na njihova priznanja i materijalne dokaze, ostavila na slobodi. S druge, pak, strane oni kojima Aleksandra Zec služi isključivo za uspostavljanje razlike između ’naših’ i ’njihovih’ žrtava. U takvoj viktimološkoj dihotomiji ’naše žrtve’ dobivaju mjesta posebnog pijeteta i ’mramor ih se sjeća’, dok ’njihove’ ostavljamo medijskim strvinarima, stalno novom prežvakavanju onoga što nacionalno lobotomirana svijest nikako ne može provariti.“

Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana, Slovenija
Stanislav Ignjaci Vitkjevič
POLUDELA LOKOMOTIVA
Režija: Jernej Lorenci
Stanislav Ignjaci Vitkjevič je jedan od najkompleksnijih autora poljske i svetske avangarde, te klasik 20. veka. U „Poludeloj lokomotivi“ (1923) na neobičan i vrlo duhovit način sumira svoju umetničku i filozofsku potragu. Vozač i ložač i njegova supruga, čudnih i tajanstvenih strasti, odlučuju da nečuveno ubrzaju parnu lokomotivu. Od tada pratimo doživljaj metafizičke katastrofe kroz storyline „obične“ železničke nezgode.
Reditelj Jernej Lorenci dobitnik je Politikine nagrade na prošlogodišnjem Bitefu za režiju predstave „Oluja“.

Talia teatar, Hamburg, Nemačka
FRONT
Režija: Luk Perseval
Predstava slavnog Luka Persevala istražuje Zapadni front svih strana rovova u Belgiji, koja je odigrala posebnu ulogu u Groten Oorlog: uprkos svojoj neutralnosti, pretvorena je u bojno polje stranih sila.
„Front“ je polifonija - temelji se na dokumentima i književnim zapisima iz četiri evropske zemlje, što usložnjava perspektive događaja.
Jedan od tekstualnih izvora je roman Eriha Marije Remarka „Na Zapadu ništa novo“, knjiga koja je prevedena na više od 50 jezika, a delo govori o traumi čoveka u Prvom svetskom ratu.


Komentari (0)
Obavesti prijatelja